torsdag 25 december 2008

Samma religiösa här som där.



Påvens uttalande om det med klimathotet jämförbara böghotet upprör. Kanske det, men inte förvånar det. På FaceBookeventet Christmas hosted by Jesus skriver en massa galna amerikaner om sin kärlek nästintill dyrkan till Jesus. Jag kunde inte låta bli att skriva Fuck Jesus. Det har resulterat i tre sjuka konversationer med hjärntvättade bibelbältare som menar att man inte får skriva så. Hmm. Är det bara jag som ser likheten med muslimers upprördhet efter Muhammedkarikatyrerna?

3 kommentarer:

  1. Nja...

    Likhet i upprördheten.

    Skillnad i att dessa amerikaner inte stenar ambassader och tar till andra former av våld mot oskyldiga människor för att hämnas dessa uttalanden.

    SvaraRadera
  2. Var det verkligen nödvändigt att provocera så?

    Jag ska själv ha det i åtanke nästa gång jag funderar på att avstå från en homofobisk kommentar..

    "Karma kallas det - det man ger, det får man tillbaka"

    SvaraRadera
  3. Äsch, jag var uttråkad och ville provocera.

    Klart att galna kristna amerikaner inte bombar ambassader - vilken skulle de i så fall bomba? Däremot erkänner de inte homorättigheter, precis som vilken stat som helst där islam är dominerande religion.

    / Douglas

    SvaraRadera